הגרמ"צ ברגמן בפתיחת ה"ירחי כלה": "הצלת כלל ישראל – רק על ידי תורה"

נתי קאליש No Comments on הגרמ"צ ברגמן בפתיחת ה"ירחי כלה": "הצלת כלל ישראל – רק על ידי תורה"

במלון רמדה בירושלים נפתח ה"ירחי כלה" השנתית של אגודת ישראל בארה"ב. את משא הפתיחה נשא מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א. במהלך השבוע הקרוב צפויים להשתתף ולשאת שיעורים גדולי ישראל וראשי הישיבות שליט"א. "אנחנו מאד מעריכים אתכם שאתם עוזרים ללומדי התורה ואתם בעצמכם לומדי תורה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את משאו פתח מרן ראש הישיבה שליט"א: "מורי ורבותי! ראשית דבר ברצוני לברככם בברכת "ברוכים הבאים, ללימוד התורה", אשר יש בה ברכה לבאים וברכה לנמצאים כאן בארצינו הקדושה, וכמו שנבאר בסייעתא דשמיא". והרחיב בכמה דברי חז"ל במעלת הלומד התורה.

בדבריו אמר מרן שליט"א "מי שלומד תורה הוא חי יחד עם התורה שהוא עמל בה אז הוא חי באוירה אחרת, הוא חי בעולם רוחני יחד עם הקב"ה".

"הטעם שמרגישים נעימות בתורה זהו משום שהקב"ה נמצא בתורה, וכשאדם לומד תורה הוא מתאחד עם התורה ועם הקב"ה, ואין לך נעימות גדולה מזו. והוא יכול להיות ולהתמודד במצבים הכי קשים. כי הוא מאושר על ידי לימוד התורה. וזהו לימוד התורה שע"ז אמרו "אם אתה עושה כן" – "ובתורה אתה עמל" – אשריך בעולם הזה", אתה עם הנעימות של הקב"ה כביכול".

את דבריו סיים מרן שליט"א: השי"ת יעזור לכם שתזכו ללמוד תורה, כי בשביל זה באתם, ותצליחו בין בלימודיכם כאן ובין בחוץ לארץ, ואנחנו מאד מעריכים אתכם שאתם עוזרים ללומדי התורה ואתם בעצמכם לומדי תורה, ועי"ז תצליחו ותוכלו לעמוד בכל המצבים הקשים ובפרט היום בזמן המלחמה, שההצלה היא רק ע"י לימוד התורה, וזכותכם גדולה מאד. כמו"כ יש להעריך ולהוקיר את עבודת הרב ר' שלמה גאטעסמאן, שהוא המארגן והמסדר את כל הענינים, ברך ה' חילו ופועל ידיו ירצה ונזכה לגאולה השלמה והיתה לה' המלוכה.

 



0 תגובות